Skip to main content
Skip table of contents

Mijn hardware controleren

Het kan voorkomen dat gesprekken uitvallen of haperen, dit kan te maken hebben met meerdere factoren. Verbindingsproblemen zijn daarmee lastig te diagnosticeren. Deze pagina bevat een aantal algemene aanbevelingen.

De belangrijkste factoren zijn:

  1. Een goede netwerkverbinding (zowel aan jouw kant, als aan de kant van de gespreksdeelnemers)

  2. Een computer of mobiel apparaat met voldoende beschikbare rekenkracht. Beeldbellen is relatief zwaar; computers met weinig rekenkracht of waar teveel andere processen tegelijkertijd op draaien zullen mogelijk niet goed functioneren.

  3. Een goed werkende camera en microfoon


Hardware controleren

Een computer moet jouw camera beeld verwerken en deze versturen over het internet, dit kan aardig wat rekenkracht van jouw computer gebruiken.
Als in de regel jouw computer al traag reageert zal dit zeker invloed hebben op de verbinding.

Windows:

Om de rekenkracht van je computer te bekijken kan je de CPU prestaties bekijken, hier laat de computer in een duidelijk overzicht zien hoeveel rekenkracht de computer gebruikt.

  1. Druk de volgende toetsencombinatie in: Windows+X, er zal een pop up menu verschijnen

  2. Open in dit geopende menu de knop 'taakbeheer'

  3. Kijk onder de kop 'Prestaties' naar de grafiek 'processor' voor het processor gebruik van de computer

  4. Start een WeSeeDo (test) gesprek en kijk naar de processor waarde.

Let op: Het kan zijn dat u eerst op ‘Meer details’ moet klikken

Als deze waarde hoger is dan 70% dan kan dat invloed hebben op de beeldbel verbinding, als deze waarde boven de 70% komt kan dat resulteren in een haperend gesprek of een gesprek dat uitvalt.
Sluit zoveel mogelijk applicaties af zodat de computer meer rekenvermogen overhoud voor de beeldbel verbinding.

MacOS

Om de rekenkracht van je computer te bekijken kan je de CPU prestaties bekijken, hier laat de computer in een duidelijk overzicht zien hoeveel rekenkracht de computer gebruikt.

  1. Ga naar uw finder

  2. Kies voor 'programma's' ga daarna naar 'meer hulpprogramma's'

  3. Dubbelklik op 'activiteitenweergave'

  4. Kijk onder de kop 'CPU' naar uw processor gebruik

  5. Start een WeSeeDo (test) gesprek en kijk naar de processor waarde

Als deze waarde hoger is dan 70% dan kan dat invloed hebben op de beeldbel verbinding, als deze waarde boven de 70% komt kan dat resulteren in een haperend gesprek of een gesprek dat uitvalt.
Sluit zoveel mogelijk applicaties af zodat de computer meer rekenvermogen overhoud voor de beeldbel verbinding.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.