Skip to main content
Skip table of contents

Mijn netwerkverbinding controleren

Het kan voorkomen dat gesprekken uitvallen of haperen, dit kan te maken hebben met meerdere factoren. Verbindingsproblemen zijn daarmee lastig te diagnosticeren. Deze pagina bevat een aantal algemene aanbevelingen.

De belangrijkste factoren zijn:

  1. Een goede netwerkverbinding (zowel aan jouw kant, als aan de kant van de gespreksdeelnemers)

  2. Een computer of mobiel apparaat met voldoende beschikbare rekenkracht. Beeldbellen is relatief zwaar; computers met weinig rekenkracht of waar teveel andere processen tegelijkertijd op draaien zullen mogelijk niet goed functioneren.

  3. Een goed werkende camera en microfoon


Netwerkverbinding controleren

Het kan zijn dat uw netwerk niet volstaat voor een goede verbinding, uw beeld en geluid worden over het internet in kleine pakketjes naar de ontvanger gestuurd en visa versa.
Wanneer er geen stabiele netwerkverbinding is, worden deze pakketjes vertraagd verstuurt en kan dat resulteren in beeld dat achterloopt op geluid of haperend beeld.

Wanneer je op de Wi-Fi werkt, controleer of de dekking volstaat en probeer eventueel dichter bij het Wi-Fi modem te gaan zitten om te kijken of dit verbeterd.
Wanneer je via een kabel op de router/modem bent aangesloten en deze waarde is erg hoog, test dan eventueel met een andere kabel.

Om een algemene indruk van de netwerkverbinding te krijgen, kan een SpeedTest worden uitgevoerd.

Voer de SpeedTest uit op hetzelfde apparaat waarmee u de verbindingsproblemen ervaart!

  1. Ga naar de website https://weseedo.speedtestcustom.com/ en klik op de button 'go'

  2. Bekijk de volgend waardes, als deze lager zijn dan de ondergrens dan kan dat resulteren in een slechte verbinding.

    1. PING ms: als deze waarde hoger ligt dan 50 ms dan kan dat resulteren in haperend beeld en geluid of beeld en geluid dat niet synchroon loopt.

    2. Download Mbps: de minimale waarde is 2 Mbps. Hoe hoger deze waarde, hoe sneller uw verbinding is.

    3. Upload Mbps: de minimale waarde is 2 Mbps. Hoe hoger deze waarde, hoe sneller uw verbinding is.

Als meerdere mensen tegelijk op uw verbinding actief zijn, dan kan dat invloed hebben op de verbindingskwaliteit. Schakel daarom zoveel mogelijk niet gebruikte apparaten uit die aan dit netwerk verbonden zijn. Dan blijft er meer bandbreedte voor uw WeSeeDo-gesprek over.

Als bovenstaande waarden niet naar verwachting zijn neem dan contact op met de internet leverancier om na te vragen wat hieraan gedaan kan worden.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.