Transcriptie na afloop van je gesprek
Als je jouw WeSeeDo-gesprekken in geschreven tekst wilt ontvangen, kun je de betaalde transcriptiefunctie inschakelen. Volg de onderstaande stappen om deze functie te activeren en te gebruiken.
Transcriptie activeren
Neem contact op met jouw beheerder of stuur een e-mail naar info@weseedo.nl om de transcriptiefunctie te activeren. Wij zullen de functionaliteit voor je inschakelen via een activatiesleutel. Je ontvangt een activatiemail. Volg de instructies in de e-mail om je account te activeren en je wachtwoord op te slaan.
Transcriptie gebruiken
Zodra de transcriptiefunctie is ingeschakeld, zie je een nieuw icoon in de navigatiebalk tijdens je gesprekken. Dit icoon ziet eruit als een bladzijde met een speaker.
[afbeelding]
Klik op dit icoon om transcriptie te starten. Er verschijnt een privacy melding bij de WeSeeDo’er en de gespreksdeelnemer dat het gesprek opgenomen.
Hiermee blijft WeSeeDo voldoen aan de Europese Privacywetgeving, de ISO27001 certificering en de NEN 7510 en NEN 7512 normering.
Ook zul je door de ‘rec’ indicatie rechts onderin zien dat er een opname bezig is voor de transcriptie.
Deze geluidsopname zal doorgestuurd worden naar de transcriptietool en zal op de achtergrond getranscribeerd worden.
Transcriptie uitzetten
Wil je de transcriptie stoppen of uitschakelen tijdens een gesprek? Klik opnieuw op hetzelfde icoon. Rechtsonder in het scherm zie je een voortgangsbalk die de status van de upload naar de transcriptie tool weergeeft.
[afbeelding]
Transcriptie downloaden
Na afloop van je gesprek heb je twee opties om je transcriptie te verkrijgen. Houd er rekening mee dat de transcriptie ongeveer evenveel tijd kost als de duur van het gesprek (1 minuut spreeksnelheid = 1 minuut transcriptietijd), dus het kan even duren voordat je het tekstbestand kunt downloaden.
Downloaden via WeSeeDo
Zodra de transcriptie gereed is, ontvang je een pop-upmelding in WeSeeDo. Klik op het pijltje om de melding uit te vouwen en kies vervolgens ‘Nu downloaden’ om het bestand direct naar je downloadsmap te sturen. Om veiligheidsredenen wordt het bestand daarna verwijderd uit je Scriptix-omgeving, maar blijft het in jouw downloadsmap staan. Als je de pop-up sluit, kun je het bestand later downloaden via scriptix.app.
[afbeelding]
Directe Download via Scriptix
Ga naar scriptix.app en log in met de gegevens die je hebt aangemaakt bij het activeren van je account. Zodra je bent ingelogd, zie je een overzicht van je getranscribeerde gesprekken. Klik op de titel van het gesprek waarvan je de transcriptie wilt downloaden. In de titel staan de datum en tijd van het gesprek. Nadat je op de titel hebt geklikt, selecteer je de optie Download’.
Let op: Bestanden in Scriptix worden na 3 maanden automatisch verwijderd.
[afbeelding]